To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Hyundai Klub Polska

Matrix / ix20 - [ix20] UWAGA na gwarancje Hyundai ix20 UWAGA

cosmo - 2012-03-31, 17:58

ja też mam zieloną kropkę i jest ok.

Jeśli już miałbym być podejrzliwy, to bardziej nie podoba mi się przednie zawieszenie. Przejechanie najmniejszej nierówności daje mocne efekty dźwiękowe. Jeśli na dodatek jedziesz powyżej 60km/h to zdecydowanie zawieszenie "dobija".
Tył jest u mnie ok - dziś sprawdziłem, mam zieloną kropkę na amortyzatorach.

Swoją droga, chyba rzeczywiście coś jest na rzeczy, skoro czeska prasa zrobiła testy zawieszenia - znalezione na czeskim forum (może ktoś zna język na tyle, żeby powiedzieć coś bliżej):
http://ulozto.cz/xg7JyJh/kauza-hyundai-ix20-pdf

jack55 - 2012-04-01, 11:59

Z tego co zrozumiałem dzięki tłumaczowi Google tylne amortyzatory mają zły kąt podparcia.Po prostu dolne mocowanie powinno być bliżej sprężyny bardziej w lini prostej. Fajnie jest to rozwiązane w najnowszej małej Skodzie Citigo.Dlatego w Hyundaiu w teście zastosowano adapter zmieniający ten kąt.cyt....Natomiast po zmodyfikowaniu zawieszenia tylnej osi samochód jest sztywniejszy i trzeba by zastosować inaczej dostrojone amortyzatory.Stabilizator poprzeczny z tyłu też nie spełnia swojego zadania ponieważ na większych nierównościach oba koła odbijają jednocześnie.koniec cyt.No cóż może Hyundai pójdzie po rozum do głowy, i w modelach po jakimś liftingu dopracuje sprawę, jednak wadliwego zawieszenia.Załamujące jednak w tym wszystkim jest to, że kilku gostków przy pomocy kawałka blachy,kilku podkładek i śrubek potrafi dopracować zawieszenie w samochodzie projektowanym przez koncern wydający miliony euro na takie rzeczy.Ręce opadają :-/ A swoją drogą chylę czoła przed sąsiadami z Czech za kawał dobrej roboty :-o
Doczytałem jeszcze, że nie wszystkie ix20 cierpią na dobijanie zawieszenie z tyłu.Ale autor nie wyjaśnia z kąd te różnice.Może jednak same amortyzatory mają też znaczenie ;-)

cosmo - 2012-04-01, 12:06

może efektem będzie jakaś mała akcja serwisowa - jak widać wystarczy dodać niewielki kawałek stali a komfort (podobno) znacznie się podnosi. Domowe modyfikacje będą jednak pewnie naruszeniem warunków gwarancji ;/
jack55 - 2012-04-02, 15:06

Na tych fotkach widać, miejsce mocowania amortyzatorów.Zdecydowanie bliżej sprężyn.Piszą coś o Kii, ale nie rozumiem do końca o jaki model chodzi :?: Szkoda, że nie znam j.czeskiego :-(
Tak jest u Nas
http://forum.cars.cz/hyun...le.php?id=17581
A tak powinno być
http://forum.cars.cz/hyun...le.php?id=17727
http://forum.cars.cz/hyun...le.php?id=17728
Link do całego wątku
http://forum.cars.cz/hyun...23198&start=195
Dało to taki sam efekt co przy zastosowaniu adapterów
przed http://www.ulozto.cz/x2o5Au9/pred-jpg
po http://www.ulozto.cz/xm1z7dA/po-uprave-jpg

Zbyszek - 2012-04-02, 20:30

jack55 napisał/a:
Piszą coś o Kii, ale nie rozumiem do końca o jaki model chodzi

Może chodzi o model VENGA?

Anonymous - 2012-04-03, 18:09

cosmo napisał/a:
ja też mam zieloną kropkę i jest ok.

Jeśli już miałbym być podejrzliwy, to bardziej nie podoba mi się przednie zawieszenie. Przejechanie najmniejszej nierówności daje mocne efekty dźwiękowe. Jeśli na dodatek jedziesz powyżej 60km/h to zdecydowanie zawieszenie "dobija".
Tył jest u mnie ok - dziś sprawdziłem, mam zieloną kropkę na amortyzatorach.

Swoją droga, chyba rzeczywiście coś jest na rzeczy, skoro czeska prasa zrobiła testy zawieszenia - znalezione na czeskim forum (może ktoś zna język na tyle, żeby powiedzieć coś bliżej):
http://ulozto.cz/xg7JyJh/kauza-hyundai-ix20-pdf

Podobnie u mnie. Też zdecydowanie nie podoba mi się praca przedniego zawieszenia, które stuka na małych nierównościach. Dwa razy już zgłaszałem to zjawisko w serwisie - odbyli jazdę próbną, stwierdzili oględnie mówiąc, że "ten typ tak ma" i kropka. Przykry odbiór tego zjawiska pogłębia fakt, że samochód jest niesamowicie cichy i każdy zaraz zwraca na to uwagę. Na forum dyskusja rozwija się głównie wokół problemu z zawieszeniem tyłu - Ty jesteś jedyny, który mówi o zawieszeniu przednim. Dołączam się do Twojego głosu.

cepcio - 2012-04-03, 19:40

Witam, ja też mam problem z przednim zawieszeniem. Jest tu nas z tym problemem i odczuciem około 10-15 osób. Jutro jestem po raz drugi w serwisie w powyższym temacie.
jack55 - 2012-04-03, 19:56

dekra napisał/a:
Dwa razy już zgłaszałem to zjawisko w serwisie - odbyli jazdę próbną, stwierdzili oględnie mówiąc, że "ten typ tak ma" i kropka..

Skoro serwis twierdzi, że tak ma być to dlaczego np. u mnie ani z przodu ani z tyłu nic nie stuka i jazda tym autem to prawdziwa przyjemność,
błoga cisza. ;-) Jedyny mały minusik to lekki szum opon ale wynika to chyba z dobrego wyciszenia całego auta.W porównaniu z moim poprzednim autem Skodą Octavią 2, z silnikiem benzynowym 1.6 102KM, Hyundai w tej kwestii to prawie jak Lexus :mrgreen: .I jestem naprawdę pod dużym wrażeniem :-o
Dekra proponuję Ci przejechać się testówką dealera i zobaczyć czy rzeczywiście ten typ tak ma :?:
Jeżeli będzie wszystko ok. to masz ich w garści ;-)
Jak tak czytam o problemach związanych z zawieszeniem to moim zdaniem wszystko wskazuje na różne amortyzatory jakie zastosował Hyundai w różnych okresach produkcji. :-/ Innego wytłumaczenia nie widzę.Niestety po numerze Vin nie ma możliwości ustalenia w jakim miesiącu dane auto zostało wyprodukowane a tylko rok modelowy.W Skodzie w książce auta miałem wpis producenta(naklejka z kodem kreskowym) o dokładnej dacie produkcji,Hyundai czegoś takiego niestety nie stosuje a wielka szkoda :-(

Anonymous - 2012-04-03, 20:59

jack55 napisał/a:

Jak tak czytam o problemach związanych z zawieszeniem to moim zdaniem wszystko wskazuje na różne amortyzatory jakie zastosował Hyundai w różnych okresach produkcji.

Czy jest możliwe aby odczytać jakiej produkcji są Twoje przednie amortyzatory? Oczywiście nie teraz - nic pilnego.
Pozdrawiam!

irekmiecz - 2012-04-03, 21:13

Na liczniku mam prawie 8 tyś.km. i nie mam powodów do narzekań.
A na odpowiedź ze strony ASO że ten typ tak ma, również wybrał bym się na jazdę porównawczą autem testowym.
21 kwietnia ubiegłego roku odebrałem "hultaja" więc lada dzień pierwszy przegląd i wtedy poproszę o możliwość sprawdzenia co w nim siedzi, a z tyłu zajrzałem i mam z zieloną kropką.

jack55 - 2012-04-03, 21:54

dekra napisał/a:

Czy jest możliwe aby odczytać jakiej produkcji są Twoje przednie amortyzatory? Oczywiście nie teraz - nic pilnego.
Pozdrawiam!

Jak robiłem fotki amorków z tyłu, zrobiłem też tych z przodu.
http://www.autogaleria.pl...rt-100_5546.jpg
http://www.autogaleria.pl...rt-100_5545.jpg
W porównaniu z tyłem strasznie to wszystko zasłonięte,spróbuję w wolnym czasie coś dojrzeć.Może będzie jakaś naklejka z nazwą producenta ;-)

Anonymous - 2012-04-03, 22:02

jack55 napisał/a:
Moje są tureckiej firmy MAYSAN MANDO(napis na amortyzatorze) i jest wszystko ok. ;-)

Kolejny z zieloną kropką i wszystko OK.


cosmo napisał/a:
ja też mam zieloną kropkę i jest ok.

Jeśli już miałbym być podejrzliwy, to bardziej nie podoba mi się przednie zawieszenie. Przejechanie najmniejszej nierówności daje mocne efekty dźwiękowe. Jeśli na dodatek jedziesz powyżej 60km/h to zdecydowanie zawieszenie "dobija".

Dobijanie przedniego przy zbyt szybkim przejechaniu progu zwalniajacego jest irytujące.

cosmo - 2012-04-03, 22:55

jack55 napisał/a:
Skoro serwis twierdzi, że tak ma być to dlaczego np. u mnie ani z przodu ani z tyłu nic nie stuka i jazda tym autem to prawdziwa przyjemność,
błoga cisza. ;-) Jedyny mały minusik to lekki szum opon ale wynika to chyba z dobrego wyciszenia całego auta.W porównaniu z moim poprzednim autem Skodą Octavią 2, z silnikiem benzynowym 1.6 102KM, Hyundai w tej kwestii to prawie jak Lexus.I jestem naprawdę pod dużym wrażeniem :-o


ależ ja jak najbardziej się zgadzam, że autko jest super ciche - szczególnie gdy robisz przesiadkę ze starszego diesla :) sam podczas jazdy próbnej zastanawiałem się kilka razy czy mi nie zgasł na światłach. Ba, nawet gdy dziś podczas cofania zgasł mi naprawdę, zauważyłem to dopiero gdy nie reagował na gaz. Świecące ikonki na desce rozdzielczej wyjaśniły sytuację :)
Jednakże... jeśli chodzi o zawieszenie to tu zdecydowanie jest gorzej. Póki jedziemy po równej drodze jest wspaniale, jednak gdy tylko wjedziemy na "kocie łby" albo na jakies uskoki na asfalcie to od razu zdecydowanie bardziej słychać tu "walącą" pracę zawieszenia zamiast cichej amortyzacji. Z jednej strony rozumiem, że przy tak wysokim aucie zawieszenie musi być bardziej twarde aby jazda nie przypominała powrotu z zakrapianej imprezy, ale jeśli jadąc muszę zwalniać/omijać 3 cm nierówności chcąc uniknąć "dobijania" to nikt mi nie wmówi, że zawieszenie jest ok.

jack55: spróbuj najechać na najmniejsza nierówność przy prędkości około 50 km/h. Powinieneś zrozumieć o co nam chodzi (inny przykład z dziś - jazda z 4 osobami w środku - nawet moi rodzice pytali czy z zawieszeniem jest wszystko ok, bo strasznie dobija).

jack55 - 2012-04-04, 14:25

cosmo napisał/a:
Z jednej strony rozumiem, że przy tak wysokim aucie zawieszenie musi być bardziej twarde aby jazda nie przypominała powrotu z zakrapianej imprezy, ale jeśli jadąc muszę zwalniać/omijać 3 cm nierówności chcąc uniknąć "dobijania" to nikt mi nie wmówi, że zawieszenie jest ok.

jack55: spróbuj najechać na najmniejsza nierówność przy prędkości około 50 km/h. Powinieneś zrozumieć o co nam chodzi (inny przykład z dziś - jazda z 4 osobami w środku - nawet moi rodzice pytali czy z zawieszeniem jest wszystko ok, bo strasznie dobija).

Ix 20 jest moim ósmym samochodem , przedtem miałem trzy Skody(Felicia,Octavia),Forda Focusa,Nissana Maximę,VW Golfa 3 i 4.Jestem niezwykle przewrażliwiony na punkcie pracy zawieszenia w aucie.
Także wiem doskonale o czym piszę.Zawieszenie w moim Hultaju określił bym jako twarde ale sprężyste.U mnie ani przód ani tył nie cierpi na tzw. dobijanie.Zaliczyłem już niejedną dziurę i nie zaobserwowałem dolegliwości o których piszesz.Zauważyłem za to,że przy niższych temperaturach, staje się ono jeszcze bardziej twarde i przy dużych nierównościach w zakrętach tył potrafi jakby lekko przeskakiwać.Ale nie skutkuje to utratą trakcji ani ingerencją ESP.(Z drugiej strony w każdym aucie które użytkowałem w okresie zimowym, zawieszenie stawało się twardsze, i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.)
Jak przez kilka dni temperatura podniosła się do 20 stopni było już naprawdę komfortowo i bez żadnych przykrych niespodzianek o których niektórzy z Was tutaj piszą. ;-)
W Skodzie Octavii, którą jezdziłem przez 6 lat zawieszenie było bardziej sztywne i mniej komfortowe od ix20.Jestem miło zaskoczony, że Hyundai mając 160cm wysokości jest tak doskonale wyciszonym autem z tak dobrą trakcją :-o I nie ma znaczenia czy jadę 100 czy 140 km/h 8-) Opony w rozmiarze 15" idealnie spełniają swoją rolę,ale 16" nigdy bym nie założył.Trakcja będzie jeszcze lepsza ale na naszych dziurawych drogach komfort będzie gorszy :-(
Szczerze współczuje Wszystkim, którzy mają problemy z zawieszeniem ;-)
Wiem doskonale na czym polega "dobijanie zawieszenia" i na jezdzie testowej rok temu,w ix20 zawieszenie z tyłu nawalało niemiłosiernie,szczególnie na progach zwalniających :-(

Anonymous - 2012-04-04, 16:36

jack55 napisał/a:

W porównaniu z tyłem strasznie to wszystko zasłonięte,spróbuję w wolnym czasie coś dojrzeć.Może będzie jakaś naklejka z nazwą producenta ;-)

Dzięki za zainteresowanie tematem, choć jak sam piszesz Ciebie to nie dotyczy.
A co do meritum sprawy to nie chodzi u mnie o "dobijanie zawieszenia", a o stuki występujące przy przejeżdżaniu przez niewielkie zagłębienia. Prawdopodobnie występują one przy ruchu powrotnym tłoczyska amortyzatora. Gdybym wiedział jakie są zamontowane u Ciebie, to wiedziałbym o co walczyć w serwisie.
A jazdę testówką już zaliczyłem. To samo. A tak poza tym to samochodzik strasznie fajny.
Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group