Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: j2, lantra, peknieta, pokrywa., pokrywy, uszczelka, wymiana, zaworow

[Lantra J2] Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana - pęknięta pokrywa.
Autor Wiadomość
Złośnik 



Silnik|pojemność|moc: G4GR|1599ccm|084kW
Kolor: srebrny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #1  Wysłany: 2012-08-13, 00:46   [Lantra J2] Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana - pęknięta p

Witam - post na prośbę kolegi znajomego.

Serdecznie witam koledzy - mam "mały" problem.
Chyba już z 5-6 razy w lalce (Lantra J2 / Odpowiednik - Coupe RD1) wymieniałem uszczelkę i wczoraj akurat wymieniam, pięknie przykręcam śruby na krzyż żeby równo doszła i pokrywa się nie zdeformowała - dokręcam rękami - palcami - i co ? W pewnym momencie trach - przy przednich śrubach pokrywa pękła.
No jasny gwint - dlaczego ?
Nie zdążyłem nawet użyć klucza dynamometrycznego cholerka :(
Wiem że ta pokrywa to plastik ale żeby aż taka tandeta ? W końcu te 8Nm to nie byle co i porządny moment jak na plastik i takie śruby jest :(

Nowa pokrywa już jest ale dlaczego stara pękła ? Co się stało i dlaczego ? Chyba pierwszy raz to nawet nie stosowałem dokręcania na krzyż i wszystko poszło gładko. Nie rozumiem. Jak to u Was wygląda ? Czy komuś coś takiego się przydarzyło ? Strach to przykręcić :(
Ostatnio zmieniony przez Złośnik 2013-01-05, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
  Auto: Lantra J2 (1998) 1.6 16V R4 +LPG
 
BartBartez 



Silnik|pojemność|moc: M54
Kolor: czarny
Skąd: Gryfino
 #2  Wysłany: 2012-08-13, 10:03   

pokrywy raczej się nie przykręca na krzyż - to nie głowica. Ja kręcę dookoła. A że śrub dużo to zazwyczaj używam wkrętarki z dobrym sprzęgłem :mrgreen:
Później dokręcam na wyczucie i jest OK. To że po jakimś czasie znowu cieknie to już inna sprawa.
  Auto: BMW E46 330i
 
Złośnik 



Silnik|pojemność|moc: G4GR|1599ccm|084kW
Kolor: srebrny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #3  Wysłany: 2012-08-13, 12:26   

No dobrze. też tak poprzednio robiłem. Ale ostatnia pokrywa jak raz zachrzęściło i pękła przy śrubie i dokręciłem następne to już z siłą wkręcania ręką pękło. Niewiem czy miałem ze 3 Nm a gdzie tam do tych 8 Nm ?
 
  Auto: Lantra J2 (1998) 1.6 16V R4 +LPG
 
BartBartez 



Silnik|pojemność|moc: M54
Kolor: czarny
Skąd: Gryfino
 #4  Wysłany: 2012-08-14, 09:57   

Złośnik napisał/a:
Niewiem czy miałem ze 3 Nm a gdzie tam do tych 8 Nm ?

Ręką na małej grzechotce spokojnie osiągniesz 15Nm. 4 Nm to jest siła dokręcania wentylków :-) Pamiętaj, że plastik z wiekiem staje się bardziej kruchy, szczególnie pod wpływem temperatury.
  Auto: BMW E46 330i
 
Złośnik 



Silnik|pojemność|moc: G4GR|1599ccm|084kW
Kolor: srebrny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #5  Wysłany: 2012-08-14, 13:12   

No to niewiem. Robiłem to w upale jak..... diabli. A druga sprawa że jak ustawiłem na kluczu 3Nm to mi brakowało jeszcze sporo. Te 10Nm to naprawdę dla mnie sporo za dużo. Dzisiaj wymieniłem kolejną Dokręciłem tylko ręką mając z ręce tylko przedłużkę z końcówką M10 i trzyma jak widzę i nie chcę tego ruszać.

Możliwe, że prawdopodobnie powierzchnia głowicy na której siedzi uszczelka i gdzie są otwory pod śruby, na nie nachodzą tuleje dystansowe z pokrywy zaworów; - i możliwe, że zbyt mocne przykręcanie jej wcześniej wyrobiło rowki dookoła otworów przez co tuleje nie osiadają równo na powierzchni tylko różnie - jedna wyżej - druga niżej i podczas przykręcania pokrywy występują naprężenia i wygina się ona - i po prostu pęka - zwłaszcza że jest silnik zimny podczas skręcania.
Niewiem czy może występować taka sytuacja ?
Spróbuję podać wieczorem fotki powierzchni głowicy pod uszczelką.
 
  Auto: Lantra J2 (1998) 1.6 16V R4 +LPG
 
BartBartez 



Silnik|pojemność|moc: M54
Kolor: czarny
Skąd: Gryfino
 #6  Wysłany: 2012-08-16, 09:21   

Złośnik napisał/a:
Możliwe, że prawdopodobnie powierzchnia głowicy na której siedzi uszczelka i gdzie są otwory pod śruby, na nie nachodzą tuleje dystansowe z pokrywy zaworów; - i możliwe, że zbyt mocne przykręcanie jej wcześniej wyrobiło rowki

Bardzo wątpię.
Złośnik napisał/a:
Te 10Nm to naprawdę dla mnie sporo za dużo

Nie mylisz przypadkiem Nm z Kg/cm2??
  Auto: BMW E46 330i
 
dzafik
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-09-03, 09:58   

Złośnik gdzie kupowałeś uszczelkę pod klawiaturę? W komplecie był pół księżyc i oringi pod gniazda świec? Ile płaciłeś? Bo mam zamiar wymienić a serwisie cały komplet bardzo drogo. Na allegro widziałem uszczelki ale tylko pod pokrywę a co z resztą? Na silikon?
 
 
Złośnik 



Silnik|pojemność|moc: G4GR|1599ccm|084kW
Kolor: srebrny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #8  Wysłany: 2012-09-06, 22:14   

Jakiś czas temu wziąłem na silikon i co ? Robota była od nowa. Jak robić to porządnie. Jeśli ktoś chce to tylko można na uszczelce zaoszczędzić ale trzeba dokładnie stan sprawdzić. Osobno kupić półksiężyce 3szt i oringi.
Do nabycia w http://www.fox.rzeszow.pl/
Pisać na: fox@fox.rzeszow.pl. szybko odpisują Fachowa obsługa i szczerze polecam.
Uszczelka to: 22441-23000 /65 zł - i raczej bym zamiennika nie brał bo niewiele tańszy,
Półksiężyce: 22442-42001 /6zł za sztukę
Oringi musisz zapytać ale jak nie mają to ściągną spokojnie.

Przy montażu dokładnie oczyścić powierzchnie styku i odtłuścić dokładnie, a silikon ewentualnie dać tylko na załamania w okolicach koła paska rozrządu i na powierzchnię półksiężyców i kawałek za nimi (ok. 1-2cm). Warstwa taka ledwo co a nie napaćkać jak polewą na ciasto. Uszczelka sama ma spełniać swoje zadanie. I najważniejsze - nie silikon żaden tylko albo pasta uszczelniająca albo specjalny silikon wysokotemperaturowy np. DIRKO szary. Uszczelkę dokładnie ułożyć i dociągnąć lekko ręką a potem ewentualnie ok. 8Nm - ale delikatnie po kolei żeby pokrywa nie popękała.
U mnie chodzi już miesiąc i nie cieknie nic a nic.
Jeśli chodzi jeszcze o oringi na gniazda świec - jeśli po zdjęciu przewodów nie ma oleju w okolicach to nie ruszać. Tego zwykle się nie wymienia - ale jeśli są ślady oleju i wycieków - wymienić delikatnie i dokładnie wymyć pokrywę.
 
  Auto: Lantra J2 (1998) 1.6 16V R4 +LPG
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM