Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 120, 2.0, crdi, duzych, fe, fe, gasnie, kmh., max, predkosciach, przy, santa, santa, sm

[Santa Fe SM] Santa Fe 2.0 CRDI gaśnie przy dużych prędkościach max 120 km/h.
Autor Wiadomość
pascalo83
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2013-08-01, 07:27   [Santa Fe SM] Santa Fe 2.0 CRDI gaśnie przy dużych prędkości

Witam. Kupilem w styczniu santa fe 2.0 crdi 113km bez napedu na 4. Zgrzyta 1 bieg przy ruszaniu tylko 1 bieg. Zauwazylem ze cieknie olej z poloski. W czerwcu cos strzelilo w silniku wiec zareklamowalem w komisie bo dali 12 mc gwarancji. Okazalo sie ze poszla klawiatura. Wymienili wraz z rozrzadem. Niestety po odbiorze okazuje sie ze auto powyzej 120 km /h niespodziewanie gasnie. Mowia ze nie ma bledow i tyle. Ktos wie co to moze byc? PROSZĘ O POMOC, to niebezpieczne podczas wyprzedzania. Moze cos zle podlaczyl?

edycja tytułu, nie piszemy na caps lock. tekla
Ostatnio zmieniony przez tekla 2013-08-02, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Indian 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|092kW
Skąd: Łódź
 #2  Wysłany: 2013-08-01, 19:29   

Gaśnie tak po prostu czy szarpie, dławi się itp? Gaśnie przy prędkości czy przy określonych obrotach? Np na czwórce jest tak samo? A potem co, zapala jakby nic się nie stało? Może to paliwo - zapchany filtr, syf który przytyka smok w zbiorniku? Aha, no i ten olej z półośki - zgrzytanie to nic dobrego -jak cieknie to sprawdzaj poziom oleju i postaraj się szybko uszczelnić.
  Auto: Santa Fe SM (2005) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
pascalo83
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-08-01, 21:26   

Dzieki ze odpisales. Okazuje sie iz nie leci z uszczelniacza to ropa po wycieku z uszczelek wtryskiwaczy i pompy wtryskowej . Wymienil mi mechanik moj. Zgrzyta tylko 1 bieg. Auto gasnie po wcisnieciu pedalu gazu na 5 biegu. na pozostalych nie gasnie . przy obrotach ok 3 lub powyzej. Filtr wymieniony ma 2 miesiace, olej tez . Moze paliwo?
Zatankowalem na stacji shel to mocniejsze paliwo.do pelna 4 tygodnie temu . Przejechalemm tylko 80 km . Potem chwile trzeba postac by odpalic ok 1 min
. Kontrolki gasna gdy wrzuce na luz jak czuje ze ze zgasl
 
 
Indian 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|092kW
Skąd: Łódź
 #4  Wysłany: 2013-08-02, 16:46   

Zgrzyt jedynki to albo padające sprzęgło (zobacz czy wciskasz je do końca, może dywanik blokuje) albo padająca skrzynia - poziom oleju i tak bym sprawdził, nawet jak nie cieknie. Jeszcze lepiej go wymienić - jak spuścisz do czystego naczynia to po odstaniu i zlaniu ostrożnym możesz zobaczyć jakie "skarby" osiadły na dnie naczynia - opiłki, woda itp. A z silnikiem - ja obstawiam paliwo -syf w zbiorniku (może być to coś co dostało się tam z paliwem i zwyczajnie przytyka smok, przewody itp. ale mogą to być np. resztki poprzednich wtryskiwaczy lub inny syf z układu wtryskowego, który powrotem z pompy i wtrysków wrócił do zbiornika. Może winę ponosi zawór regulacji na listwie wtryskowej - OBD powinno coś wykazać także podczas jazdy.
  Auto: Santa Fe SM (2005) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
Waldemar 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: Ryszawy
Skąd: Łańcut
 #5  Wysłany: 2013-08-02, 21:13   

albo zawór wysokiego ciśnienia na listwie i odcina lub wtryski zaczynają się sypać czyli zaczynają lać i też może odcinać
_________________
Waldemar
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
pascalo83
[Usunięty]

 #6   Wysłany: 2013-08-04, 17:22   

Co więc radzicie ? Pedał sprzęgła regulował w komisie podkrecał i nic nie dało. Prawdopodobnie synchronizator poszedł. Auto stoi u nastepnego mechanika i nic. Wtryski: były wymieniane w nich uszczelki bo przepuszczały paliwo, pompa wtryskowa to samo uszczelki wymienione. Co robic? Naprawiac czy sprzedac dalej? A i regenerowałem alternator. Auto narazie wiecej stoi niz jezdzi. Kupilem w styczniu a pojezdzilem 2 mc teraz znow miesiac stoi. Szkoda mi jej dobre auto , nowa klawiatura , rozzrzad alternator i te uszczelki. Zauwazylem iz wezyk przy wtryku ostatni jest mokry od ropy .
 
 
Waldemar 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: Ryszawy
Skąd: Łańcut
 #7  Wysłany: 2013-08-04, 19:36   

przechodziłem to samo ale się nie poddałem i jak na razie to co trzeba było zrobić zrobiłem myślę że kwestio dobrego mechanika aby zdiagnozował bo tak na czuja jest ciężko te auta potrzeb€ją ręki a potem są wdzięczne to jest mój drugi accent 10 lat i santek chyba 5 lat , jak jest na gwarancji w komisie to ja bym oddał niech robią do skutku jak Ci zależy na tym autku ja tak robiłem przez rok jak kupiłem no a potem ja resztę co wyszło po roku :oops:
_________________
Waldemar
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
pascalo83
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2013-08-05, 16:02   

Dzis zgasl jedynie 3 razy. Wyskoczyl blad 0009 Hyundai CRDI błąd U009 zwarcie magistracli CAN . Co to jest ? gdzie szukac .
 
 
felkner 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #9  Wysłany: 2013-08-05, 16:17   

Miałem ten błąd U0009 tylko ja mam 83KW (po wirusie) a ty 92KW zakupiłem zestaw uszczelek do pompy ( F01M101455 KPL. USZCZELEK POMPY CR CP1 = F01M100276 ) wymieniłem błąd się nie pokazuje .
Błąd zaczął się pojawiać po założeniu nie oryginalnych włoskich uszczelek pompy CR CP1 dobranych przez fox Rzeszów za 80zł . Wymienione na Bosch 45zł + 22zł przesyłka i samochód nie gaśnie . Przed wymianą uszczelek na Bosch-a podstawiony nowy czujnik wału korbowego , czujnik wałka rozrządu , pompka paliwa na zbiorniku . No bo przecież uszczelki w pompie nowe nic się nie leje powinno być ok a tu nie prawda . Ten temat powinien pomóc :

http://www.hyundaiklub.pl...opic.php?t=3006

Na tych zdjęciach można się wzorować pompa trochę inna ale tyle co do wymiany uszczelek wystarczy :

https://www.dropbox.com/s...ll-IMGP1995.JPG

http://www.commonrailforu...dzie-t1647.html







Długo walczyłem u siebie z błędem U0009 ( upierdliwy ) można sprawdzić czy zbiornik się nie zapowietrza pojeździć z odkręconym korkiem na zbiorniku. Czytałem że immobilizer też może takie rzeczy robić spróbuj na drugim kluczyku pojeździć , podobno nie oryginalny zapchany filtr paliwa potrafi też cuda czynić , kostka stacyjki i antena immobilizer-a podobno i pedał gazu może mieć coś wspólnego że odcina przy iluś % obciążenia . Ja umiałem to wywołać u siebie na zawołanie wystarczyło dłużej pojeździć rozpędzić samochód na poszczególnych biegach 1,2,3,4,5 cały czas pedał w podłogę 120 km/h zhamowanie redukcja na 4 i buta na max-a i wtedy strzał i zero reakcji na gaz brak wspomagania kierownicy hamulców po chwili zapalały się kontrolki , zjazd na pobocze wyłączenie zapłonu odczekanie 10 sekund kluczyk w zapłon i nie słychać pompki na zbiorniku . Znowu wyłączenie zapłonu i przekręcenie na on i pompka na zbiorniku chodzi . Komputer przez 15 sekund nie dawał napięcia na pompkę w zbiorniku . Dodatkowa masa na silnik z akumulatora i dodatkowy ,,+" z alternatora na akumulator , ładownie z alternatora 14.4 V a na akumulator docierało 13.8 V po czasie robiło się tyle ile powinno być ale skok napięcia i elektronika mogła wariować ( a miałem już wymieniać alternator na zapasowy z szafki po kompletnej regeneracji ) . Poczyszczona masa w komorze silnika kostki , klemy , uzupełnione brakujące (,, tyr -tyrki " ) . Regulator ciśnienia sprawdzany pod kątem opiłków metalu (opiłków brak) . Wszystkie przewody paliwowe gumowe wymienione od zbiornika do filtra od filtra do pompy od pompy na szynę CR powrotne na wtryskiwaczach i powrotne z pompy na filtr i zbiornik . Sprawdzony smok w zbiorniku (pod tylną kanapą po stronie kierowcy ) , zbiornik smok czyściutki . Zlanie paliwa do przezroczystego naczynia z odstojnika na filtrze w poszukiwaniu złotych wiórów ( wiórów na szczęście brak ) . Dużo krwi i potu zanim doszedłem do tego że to po wymianie uszczelek na pompie zaczęło tak się dziać , a podciekało delikatnie z dolnego dekla ale samochód nie gasł po wymianie wszystkich uszczelek zaczął gasnąć ale nic nie leciało .



Ostatnio zmieniony przez felkner 2013-08-10, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
pascalo83
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2013-08-06, 11:37   

Uszczelki byly wymieniane miesiac temu na nowe. Bylo wszystko ok z nimi alternator caly zregenerowany .

[ Dodano: 2013-08-06, 11:43 ]
Uszczelki na pompie sa zalozone orginalne . To sie zaczelo po wymianie rozzrzadu i tej klawiatury. :-( :-(
 
 
felkner 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #11  Wysłany: 2013-08-06, 11:52   

Ja wsadziłem nowy oryginalny czujnik wałka rozrządu (sklep-kia.pl 178 zł ) , nowy oryginalny czujnik wału korbowego (sklep-kia.pl 175 zł + 27 zł przesyłka kurierska pobraniowa ) , nową włoską pompkę na zbiornik ( 160zł + przesyłka ) bo uszczelki były dobierane dobre po VIN i numerze pompy CR włoskie tak jak pompa tylko że nie Boscha nawet przestało lecieć z dolnego dekla , a samochód gasł . Zaryzykowałem kupiłem za 68 zł zestaw Boscha założyłem i nie gaśnie . Musisz szukać i znajdziesz nie poddawaj się . Dla mnie zostało trochę dobrych części jak coś padnie będę mógł podmieniać czujnik wałka rozrządu , wału korbowego , pompka paliwa . OBD 2 wszystkimi dostępnymi programami pokazywał błąd U 0009 np. :





 
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
pascalo83
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2013-08-06, 15:27   

Niech mechanik probuje. Pozniej sprobuje w serwisie . chwilami mam ochote go zezlomowac. Tyle juz wsadzone . A moze jakis kabel gdzies urwal?
po montarzu rozrzadu? teraz blad sie nie swieci.
 
 
felkner 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #13  Wysłany: 2013-08-06, 16:06   

Po 3 odpaleniu silnika kontrolka gaśnie ale błąd w komputerze zostaje jest i zamrożona ramka . Zostaw tego mechanika bo faktycznie zezłomujesz ten samochód a nim nie pojeździsz . Obejrzyj wtyczkę od wałka rozrządu i wtyczkę od wału korbowego - pod pompą CR . Najlepiej jedz do ASO na diagnozę zapłacisz 200 zł ale będziesz wiedział co w Santku piszczy . Może czujnik wału korbowego :

http://www.hyundaiklub.pl...er=asc&start=15

http://www.hyundaiklub.pl...opic.php?t=4004
 
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
pascalo83
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2013-08-08, 16:06   

Okazuje sie ze jest uszkodzony mechanicznie czujnik rozzrzadu. mozliwe ze tylko to?
 
 
felkner 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #15  Wysłany: 2013-08-08, 16:57   

Możliwe idą 2 na tym samym kablu i ten sam błąd komputer pokazuje - jak stwierdzone że to akurat ten ? 180 zł w oryginale czy to czujnika wałka rozrządu , czy czujnik położenia wału korbowego . Ten temat pomoże trochę :

http://hyundaiklub.pl/for...t=3619&start=15

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4004
 
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM