Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
Autor Wiadomość
Watcher 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Kolor: Ciemny granat
Skąd: Łódź
 #1  Wysłany: 2014-03-04, 10:54   [Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędz

Witam wszystkich,

Jestem właśnie świeżo po zakupie Santa Fe 2.7 automat.
Teraz wymieniam wszystkie "płyny ustrojowe".
Przeglądałem to forum i ogólnie internet, raczej nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi czy/jak wymieniać olej w ASB w tym modelu.
Nadmieniam, że Santek ma 130. tys przebiegu (raczej w tym przypadku realny, choć głowy bym nie dał) i z tego co było wiadomo poprzedniemu właścicielowi olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany. Działanie skrzyni jest bez zarzutu, nie szarpie,
działa płynnie.

Na pewnych forach starszą, że wymiana oleju może uszkodzić skrzynię i pojawią się problemy i żeby nic nie robić, dopóki nie pojawią się jakieś objawy. A w ogóle pełna wymiana z filtrem i rozbieraniem skrzyni to proszenie się o kłopoty.
Ale na chłopski rozum tutaj olej też się zużywa.

Jeśli już to wydaje mi się, że sama wymiana oleju bez filtra (bez rozbierania ASB),
czyli zlanie starego i nalanie nowego - oczywiście jeśli olej jest dobrze dobrany - nie powinna nieść ze sobą jakiegoś ryzyka, a wręcz przeciwnie.

Moje pytanie jest następujące - czy wymieniać, jak już czy sam olej, czy z filtrem (rozbieranie skrzyni)?

Tak przy okazji jest jakiś polecany serwis skrzyń automatycznych w Łodzi i okolicach?

Co do wymiany oleju w tylnym moście i skrzyni rozdzielczej, chyba nie ma żadnego ryzyka i można to zrobić bez bólu. Co ile się robi taką wymianę w napędzie?


Dziękuję z góry za odpowiedź.
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.7 24V V6 +LPG ASB 4WD
 
fliper_nx 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|092kW
Skąd: Wrocław
 #2  Wysłany: 2014-03-04, 11:52   

Witaj, częściowo odpowiem na pytania.
W skrzyni automatycznej olej powinno się wymieniać średnio co 30 tyś km, czemu w Europie utarło się "nie wymienianie" tego nie wiem. Spójrz jak Amerykanie to robią i sam sobie odpowiedź na pytanie, druga strona medalu, że u nich oleje są o wiele tańsze.
Najlepiej rzecz jasna wymienić olej w skrzyni wraz z filtrem, sam myślę nad tym. Jak rozgryzę temat co i jak napiszę jeszcze.
Wymiana oleju w napędach jest bezproblemowa.

Ja swój samochód w chwili obecnej "zeruję", wszystkie płyny, rozrząd i to co w między czasie wyskoczy. Przynajmniej ma się większą pewność co do auta.

Pozdrawiam.
  Auto: Santa Fe SM (2005) 2.0 16V R4 CRDi ASB 4WD
 
martinez98 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Skąd: Rumia
 #3  Wysłany: 2014-03-04, 12:22   

30 tys. to za często - zalecam zajrzeć do instrukcji obsługi.
W dyfrach - bezproblemowa wymiana
W skrzyni można na 3 sposoby przynajmniej.
Albo statycznie - z korka spustowego - około 4,5l
Dynamicznie - przelewowo wypuszczać przez chłodnicę oleju skrzyni i zalewać przez miarkę - tak wymianie ulegnie jakieś 8,5-9l
Pełna z filtrem - filtr zwykle w tych skrzyniach wewnątrz czyli wchodzi w to demontaż skrzyni i też wymiana 8,5l oleju. Chyba, że ktoś ma model skrzyni z filtrem u góry (wygląda jak filtr oleju silnika - mała puszka).
Opis wyszedł mi nawet rosnąco wg kosztów. Ja robiłem dynamicznie na Valvoline SP III i jeżdżę już pół roku bez problemu po tym.
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.7 24V V6 +LPG ASB 4WD
 
Watcher 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Kolor: Ciemny granat
Skąd: Łódź
 #4  Wysłany: 2014-03-04, 12:45   

martinez98 napisał/a:
30 tys. to za często - zalecam zajrzeć do instrukcji obsługi.


A co ile dokładnie? - nie mam instrukcji.
Koleś z ASO coś tam mówił, że chyba co 90 tys, ale nie wyglądał na
kumatego.

To samo pytanie o dyfry.
W quattro jest chyba co 60 tys.

martinez98 napisał/a:

Ja robiłem dynamicznie na Valvoline SP III i jeżdżę już pół roku bez problemu po tym.


Czyli bez rozbierania skrzyni i wymiany filtra? W ogóle jest jakiś, powiedzmy, przebieg, przy którym trzeba by było wymienić ten filtr?
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.7 24V V6 +LPG ASB 4WD
 
jaclwapl 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Kolor: srebrny metallic
Skąd: Słupsk
 #5  Wysłany: 2014-03-04, 13:09   

Potwierdzam w Dyfrach wymiana prosta, łatwa i jak masz podnośnik lub kanał to przyjemna:) łącznie 2 litry:)
W dynamicznej wymianie lejesz do skrzyni górą aż będzie dołem leciał czysty płyn:)
Pełnej z filtrem u nas się nie robi bo nie ma dojścia do filtra... chyba że jesteś taki mistrzu, że zdemontujesz skrzynie:) Nasza skrzynia to F4A51 - znajdziesz pełno opisów. Do prawidłowej wymiany potrzebujesz wiedzieć ile płynu powinno być w skrzyni i jak sprawdzić poziom. generalnie sprawa prosta i można zaoszczędzić kilka złotych. Robiłem u zaprzyjaźnionego mechanika (dlatego wiem jak to wygląda) ale następną wymianę będę robił sam.
martinez98, Valvoline dobry:) całe stany na tym jeżdżą.
Watcher, zobacz http://www.youtube.com/watch?v=xUjjloMS79g wytłumaczone łopatologiczno-obrazowo :) przydałby się jeszcze taki filmik z wymiany płynu w mostach.
  Auto: Santa Fe SM (2002) 2.7 24V V6 ASB 4WD
 
Watcher 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Kolor: Ciemny granat
Skąd: Łódź
 #6  Wysłany: 2014-03-04, 14:20   

Czyli reasumując Panowie, nie ma co się bać wymieniać olej w ASB.
Jeśli bez wymiany filtra to oczywiście lepiej jest wymienić dynamicznie niż statycznie. Tutaj tylko minusem jest cena oleju. Uspokoiliście mnie.

Przez te wszystkie wpisy na forach w dalszym ciągu bym się obawiał pełnej wymiany z filtrem i rozbieraniem skrzyni. A może też niesłusznie?

[ Dodano: 2014-03-04, 14:31 ]
Apropos tego filmu na youtube, jeden komentarz mnie zadziwił:

"I'm just going to add my .02 on this. My 05 just turned 300K mi and this was the first time the trans fluid had been changed."

Kurde, auto tego kolesia nie miało wymienianego oleju do przebiegu 300K mil.
Te skrzynie muszą być niesamowicie żywotne.
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.7 24V V6 +LPG ASB 4WD
 
martinez98 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Skąd: Rumia
 #7  Wysłany: 2014-03-04, 14:38   

Watcher: Instrukcja jest w necie i na forum w Download http://hyundaiklub.pl/for...=category&id=16
Nie ma się czego bać, tylko trzeba myśleć, bo jak już zdejmiesz wąż z chłodniczki oleju i odpalisz... to nie ma stop. Jeden pilnuje i gasi jak trzeba, a drugi zalewa skrzynię. 8,5l wchodzi, ale ja miałem 9l i prawie wszystko poszło. Trzeba też dokładnie potem wyrównać poziom w skrzyni, żeby za dużo/za mało nie było. No i dla ścisłości... nie spuszcza się wtedy przez korek!

Jasne, że lepiej wymienić też filtr, ale wtedy koszt rośnie niebotycznie bo demontaż skrzyni.

Jaclwapl: stany owszem, myślisz na jakich forach znalazłem jak zrobić dynamiczną i jaki olej leją zamiast Castrola :)
Żeby nie było, aż tak oszczędny nie jestem, ale wydawać kasę na zapas to bezsens. Valvoline spełnia normy, jest sprawdzony za wielką wodą to czemu nie?
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.7 24V V6 +LPG ASB 4WD
 
Watcher 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Kolor: Ciemny granat
Skąd: Łódź
 #8  Wysłany: 2014-03-04, 15:39   

Dzięki za linka do instrukcji.
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.7 24V V6 +LPG ASB 4WD
 
kamil3239 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Mazury
 #9  Wysłany: 2014-03-08, 22:10   

panowie ja też się przymierzam do wymiany i znalazłem taki filmik. Ponoć to ta sama skrzynia co w santa proszę sobie zerknąć nie trzeba skrzyni demontować, wystarczy miske.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2014-03-08, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
  Auto: Santa Fe SM (2002) 2.0 16V R4 CRDi ASB 4WD
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #10  Wysłany: 2014-03-08, 23:37   

http://hyundai.epcdata.ru...ltr_masl-47230/

22:40 https://www.youtube.com/watch?v=yaHfboIR6B8

Kamil3239 gdzie w filtrze widzisz otwory do zamocowania go w ASB.

_________________
NADWOZIE HB-3D,KLIMATYZACJA,W/O ETACS,SZYBY NA KORBKI,BRAK AIR-BAG,LUSTERKA MANUALNE,KOŁA STAL 175/70/R13,WSPOMAGANIE KIEROWNICY,ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE PRZÓD,KOD KOLORU NADWOZIA YS, PRZEBIEG 121 tyś km.
Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2014-03-13, 20:07, w całości zmieniany 2 razy  
  Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
 
martinez98 



Silnik|pojemność|moc: G6BAG|2656ccm|127kW
Skąd: Rumia
 #11  Wysłany: 2014-03-09, 13:35   

Kamil to inna skrzynia.
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.7 24V V6 +LPG ASB 4WD
 
kamil3239 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Mazury
 #12  Wysłany: 2014-03-13, 20:03   

ok macie racje :oops: ;-)
  Auto: Santa Fe SM (2002) 2.0 16V R4 CRDi ASB 4WD
 
gizmo 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Kielce
 #13  Wysłany: 2014-03-14, 14:32   

Jeśli masz skrzynia Mitsubishi/Jatco F4A51 a innych chyba nie kładli to filtra nie wymienisz. Oleju nie zmienisz w całości bez demontażu skrzyni ale olej spuścisz z przewodu doprowadzającego olej do chłodnicy (patrz pod wentylatorem). W chłodnicy wody masz wbudowaną chłodnicę skrzyni biegów. Odpowiednik oleju dla seryjnego Castrola i w pełni z nim mieszalny to tani i dobry Repsol ATF Matic III.
_________________
GIZMO
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.0 16V R4 CRDi ASB 4WD
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #14  Wysłany: 2014-03-14, 19:23   

Czy nie chodzi raczej o ten olej Repsol ATF Matic Diafluid ?
_________________
NADWOZIE HB-3D,KLIMATYZACJA,W/O ETACS,SZYBY NA KORBKI,BRAK AIR-BAG,LUSTERKA MANUALNE,KOŁA STAL 175/70/R13,WSPOMAGANIE KIEROWNICY,ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE PRZÓD,KOD KOLORU NADWOZIA YS, PRZEBIEG 121 tyś km.
  Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
 
felkner 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #15  Wysłany: 2014-03-17, 08:08   

Tu też temat o oleju do automatu :

http://www.hyundaiklub.pl...p?p=49819#49819

Repsol ATF Matic Diafluid

20 L - 480 zł

http://sklep.arcar.pl/pl/...ic-Diafluid/125



Repsol ATF Matic Diafluid karta charakterystyki :



http://repsoloil.com.pl/f...IC-DIAFLUID.pdf
 
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM